de bron app

digitaal verbonden als gemeente

De bron app is live! Dat wil zeggen dat leden van onze gemeente de app kunnen gaan gebruiken.

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen betreft de bron app.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met app-support@debronhg.nl

collecteren via de bron app

Dankzij jouw bijdrage kunnen we invulling geven aan alle kansen die wij krijgen om het Evangelie te verkondigen. 

Hoe werkt collecteren in de app?

Ga in de app naar het menu door rechtsonder op de 3 streepjes te tikken. Onder ‘Deel je moment’ staat ‘Collecte’.
De collectemodule werkt met een tegoed. Vanuit dit tegoed ga je vervolgens geven aan de diverse collectes. Vergelijk het met het kopen van collectemunten. Je koopt bijvoorbeeld voor 50 euro collectemunten en vervolgens ga je die verdelen over de collectes.

Hoe kan ik opwaarderen?

Tik allereerst op ‘opwaarderen’. Vervolgens voer je een bedrag (minimaal 20 euro) in waarmee je jouw tegoed wilt opwaarderen.  Je kunt vervolgens kiezen voor Automatische Incasso of iDeal. Wanneer je kiest voor Automatische Incasso zal de eerste keer om het rekeningnummer worden gevraagd. Na invoering en bevestiging geeft je ‘de bron’ toestemming om het bedrag via een automatisch incasso van jouw rekening te incasseren.
Wanneer je voor iDeal kiest kun je het bedrag direct via de app van jouw bank betalen.

Hoe kunnen gasten geven?

Via de qr-code die tijdens onze diensten wordt getoond, kunnen ook mensen die de bron app niet gebruiken blijven geven aan de collectes.

debron app

veelgestelde vragen

Ik heb geen uitnodigingsmail ontvangen, wat moet ik nu doen?

Controleer de map voor spam of ongewenste mail. Staat hij hier ook niet in dan kun je alsnog de bron app downloaden. In het inlogscherm kies je voor ‘Account aanmaken’. Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord. Je ontvangt een e-mail om te bevestigen. Vervolgens zou je in de app in moeten kunnen loggen. Staat daar “geen lidmaatschap gevonden” dan is het juiste e-mailadres niet bekend. Stuur dan een mail met het juiste e-mailadres naar ledenadministratie@debronhg.nl

Ik ontvang voor 1 bericht meerdere meldingen. Hoe kan ik dit aanpassen?

Wanneer kinderen geen eigen e-mailadres hebben, ontvangt de ouder wiens adres staat ingevuld ook meldingen voor dit kind of kinderen. Je kunt in de app rechtsonder (3 streepjes) naar het menu. Bovenin, naast jouw naam staat de mogelijkheid om te wisselen van profiel. Wanneer je de naam van jouw kind aantikt kun je zijn/haar meldingen uitzetten. Vergeet niet om terug te schakelen naar jouw eigen profiel. 

Kan ik zelf mijn e-mailadres wijzigen in de app?

Dat is helaas niet mogelijk. De app wordt gevuld vanuit de ledenadministratie. Er is geen communicatie vanuit de app richting de ledenadministratie. Om jouw e-mailadres te wijzigen stuur je een mail naar ledenadministratie@debronhg.nl

Kan ik de app ook op een laptop of desktop computer installeren?

Nee, de app is niet bedoeld voor installatie op een laptop. De app kan wel op een smartphone en een tablet gebruikt worden.

Als ik mijn e-mailadres wil laten veranderen, ben ik dan mijn instellingen kwijt?

Je raakt geen instellingen of door jou geplaatste berichten kwijt, bij verandering van het e-mailadres. Het account is aan jou als persoon gekoppeld.