de bron - informatie - de bron app

 

de bron app

 

De bron app is vanaf zaterdag 16 september live! Dat wil zeggen dat leden van onze gemeente de app kunnen gaan gebruiken.

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen betreft de bron app.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met app-support@debronhg.nl

 

alles over de bron app

 

Collecteren via de bron app

Vanaf vandaag, donderdag 29 februari, zal de collectemodule in de bron app voor iedereen beschikbaar zijn. We geven je graag wat meer informatie over de collectemodule.

Na een periode van testen zijn we zover om de collectemodule voor de hele gemeente beschikbaar te maken. Uiteraard blijft het ook nog gewoon mogelijk om in de dienst zelf je gift in de collectezakken te stopen.

Hoe werkt collecteren in de app?

Ga in de app naar het menu door rechtsonder op de 3 streepjes te tikken. Onder ‘Deel je moment’ staat ‘Collecte’.
De collectemodule werkt met een tegoed. Vanuit dit tegoed ga je vervolgens geven aan de diverse collectes. Vergelijk het met het kopen van collectemunten. Je koopt bijvoorbeeld voor 50 euro collectemunten en vervolgens ga je die verdelen over de collectes.

Hoe kan ik opwaarderen?

Tik allereerst op ‘opwaarderen’. Vervolgens voer je een bedrag (minimaal 20 euro) in waarmee je jouw tegoed wilt opwaarderen.  Je kunt vervolgens kiezen voor Automatische Incasso of iDeal. Wanneer je kiest voor Automatische Incasso zal de eerste keer om het rekeningnummer worden gevraagd. Na invoering en bevestiging geeft je ‘de bron’ toestemming om het bedrag via een automatisch incasso van jouw rekening te incasseren.
Wanneer je voor iDeal kiest kun je het bedrag direct via de app van jouw bank betalen.

Hoe kunnen gasten geven?

De QR-code tijdens de dienst wordt vervangen door een nieuwe QR-code. Zo kunnen ook mensen die niet in de bron app zitten blijven geven aan de collectes.

Vanaf het moment van invoering hoef je geen Givt meer te gebruiken om digitaal te geven aan de collectes.

 

Klik hier om aan actuele doelen te geven

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar app-support@debronhg.nl

Het app-team

 

 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb geen uitnodigingsmail ontvangen, wat moet ik nu doen?

Controleer de map voor spam of ongewenste mail. Staat hij hier ook niet in dan kun je alsnog de bron app downloaden. In het inlogscherm kies je voor ‘Account aanmaken’. Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord. Je ontvangt een e-mail om te bevestigen. Vervolgens zou je in de app in moeten kunnen loggen. Staat daar “geen lidmaatschap gevonden” dan is het juiste e-mailadres niet bekend. Stuur dan een mail met het juiste e-mailadres naar ledenadministratie@debronhg.nl

 

Ik ontvang voor 1 bericht meerdere meldingen. Hoe kan ik dit aanpassen?

Wanneer kinderen geen eigen e-mailadres hebben, ontvangt de ouder wiens adres staat ingevuld ook meldingen voor dit kind of kinderen. Je kunt in de app rechtsonder (3 streepjes) naar het menu. Bovenin, naast jouw naam staat de mogelijkheid om te wisselen van profiel. Wanneer je de naam van jouw kind aantikt kun je zijn/haar meldingen uitzetten. Vergeet niet om terug te schakelen naar jouw eigen profiel. 

 

Kan ik zelf mijn e-mailadres wijzigen app?

Dat is helaas niet mogelijk. De app wordt gevuld vanuit de ledenadministratie. Er is geen communicatie vanuit de app richting de ledenadministratie. Om jouw e-mailadres te wijzigen stuur je een mail naar ledenadministratie@debronhg.nl

 

Kan ik de app ook op een laptop of desktop computer installeren?

Nee, de app is niet bedoeld voor installatie op een laptop. De app kan wel op een smartphone en een tablet gebruikt worden.

 

Als ik mijn e-mailadres wil laten veranderen, ben ik dan mijn instellingen kwijt?

Je raakt geen instellingen of door jou geplaatste berichten kwijt, bij verandering van het e-mailadres. Het account is aan jou als persoon gekoppeld.

 

Ik ontvang geen meldingen, hoe kan ik dit aanpassen?

Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie van de app gebruikt. Je kunt dit controleren door de app op te zoeken in de Apple App Store of in de Google Play Store. Als een update beschikbaar is wordt dit hier aangegeven.

In de app tik je rechtsonder op het menu (met de 3 streepjes). Vervolgens ga je naar ‘Mijn meldingen’. Rechtsboven zit het tandwiel-icoon. Hier kun je verschillende meldingen van de app instellen.

 

Ik heb een e-mailadres laten wijzigen maar ik ontvang nog steeds meldingen voor mijn partner en/of kinderen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Na een wijziging dient de persoon waarvoor deze wijziging geldt opnieuw in te loggen. Hij/zij logt eerst uit van de app. Vervolgens kiest deze persoon voor “Account aanmaken”. De persoonsgegevens worden dan gekoppeld aan het nieuwe e-mailadres. Belangrijk om te weten: eerder gemaakte instellingen voor deze persoon gaan niet verloren. Dit is namelijk gekoppeld aan de persoon zelf en niet aan het e-mailadres.

 

Waar vind ik het overzicht van onze structuur: de raden, taakgebieden, commissies en werkgroepen?

In de app ga je onderin naar "Ledenlijst". Daarna zie je bovenin 3 tabjes. Ga naar de 2e optie: "Groepen". Hier vindt je alle taakgebieden en taakvelden (commissies en werkgroepen) van onze gemeente. Je ziet bij elke groep een korte omschrijving en wie verantwoordelijk is en/of zitting heeft in dit taakgebied/taakveld.